niedziela, 9 czerwca 2019

Jak dobrze być poziomką...

...dojrzewać całe dnie...


Dzisiaj poza truskawkami zebrałam ponad pół kilograma poziomek. Zrobiłam dwa małe słoiczki konfitury poziomkowej i trzy zupełnie maciupeńkie. To te na pierwszym planie.

Poza tym zebrałam kolejnych chyba z 5 kg truskaw i zrobiłam:
11 kompotów,
5  dżemów,
4 woreczki z mrożonkami,
2 litry koktajlu, część z kefirem, część ze śmietaną i mlekiem (bo jogurtu już nie było). Obłędne.

 Po lewej truskawy, po prawej poziomki:
 Tu Po robiła zdjęcia zamiast zbierać:
 Tu ja się zastanawiałam, jak ustać na nogach. Cholera, trudno się zbiera, gdy nie ma jak wygodnie stanąć.

A na koniec ciągle został kawał skarpki nieobrany z truskaw.

2 komentarze:

  1. Znęcasz się, Siorko. Jak ja marzę, żeby się przejeść truskawkami i poziomkami... Muszę nasadzić dużo w tym roku, już jedna puszcza wąsy, więc może coś z tego będzie.

    Ale smacznego. Może załapię się na maciupki słoiczek? A zdjęcia jakieś takie urocze, aż czuję zapach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, i Muminki mi się przypomniały. Jak dobrze być poziomką... To chyba najfajniejsza bajka muzyczna, jaką kiedykolwiek słyszałam. A zwłaszcza piosenka o Włóczykijach.

      Usuń

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)