sobota, 26 października 2019

Amaretto...

...ku pamięci.
Ja znowu w słoikach.
Wyjęłam dziś owoce pigwowca ze słoja. Wsadziłam do małych słoiczków, zapasteryzowałam i zastanawiam się co z nimi dalej. Czy nie będą ciemnieć? Na dole jest trochę soku z alko, ale ogólnie to tylko owoce wymacerowane. Taką mam nadzieję, że nadadzą się do ciasta, albo drinków (co to ich nie robię), albo na prezenty. Znam kilka osób, które takie alkoholizowane owocki by ucieszyły. :D

Może jednak się za krótko macerowały? Jakoś tak w przepisie długo miało wszystko razem leżeć w słoju, ale ja nie miałam gdzie zmieścić spirytusu i krupnika, co je na tę okoliczność kupiłam, a jakoś tak mi już się wydawało, że wymacerowało się wystarczająco i soku bardzo dużo puściło. Zatem owocki do słoiczków, trzylitrowy słój uzupełniłam alkoholami i czeka na jutro, bo jutro Tatko ma mi przywieźć buteleczki, co je sobie zamówiłam w necie. Niemniej jeszcze zajrzałam, co w zasadzie z takich owoców z nalewki można zrobić. Nawet ktoś napisał, że do słoiczków, żeby były do herbaty, albo do pogryzania przy wieczornych seansach. Ale były też pomysły, żeby robić mus, który potem można do naleśników. Wtedy jednak już chyba cały alkohol zdąży odparować.

Było też trochę przepisów - i to mi się bardzo podobało - na ponalewkowe owoce w czekoladzie. Np. wisienki, śliwki. O pigwowcu nie było. Może w przyszłym roku spróbuję.

Było też, co zrobić z pestek pigwowca! A tych miałam w tym roku całkiem sporo i wszystkie poszły na kompost. Wychodzi, że też są do przerobienia:

Użytkownik: 

EWAR3

Witaj oczywiście że mogę podać przepis na Amaretto  z pestek pigwowca

1 szkl nasion ziaren
35 dag cukru
1/2 l. wody
1/4 l.spirytusu
Również wykorzystujemy do wygotowania syropu  / gniazda nasienne/ może być dowolna ilość którą mamy do wykorzystania z owoców pigwowca.
Zalewamy wodą i dodajemy cukier - gotujemy ok. 20 min po przecedzeniu i wyciśnięciu całego syropu  musimy dolać przegotowanej wody tak aby zgadzała się ilość płynu. Wystudzony syrop wlewamy do słoja dodajemy pestki i spirytus i w ciemnym miejscu pozostawiamy na 40 dni od czasu do czasu mieszamy. Po tym okresie przecedzamy i ewentualnie dodajemy  syrop z wody i cukru jeśli jest za mocny trunek. 
Efekt gwarantowany można podawać do kawy z Amaretto jest bardzo smaczna i oczywiście do Tiramisu.
Oczywiście jest trochę zabawy z tym przygotowaniem ale jeśli  wcześniej ziarna były wyrzucane to może warto spróbować.
Życzę dużo cierpliwości.

Przepis stąd: https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/3486-co-zrobic-z-owocami/page-3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)