niedziela, 25 sierpnia 2013

Stan 0 - podsumowanie kosztów

Wreszcie się trochę zebrałam, żeby zrobić małe podsumowanie kosztowe stanu zero.
Wg kosztorysuSzara rzeczywistość
______
Całkowity koszt54 000 zł63 500 zł
______
co nie zostało zrobione a jest w kosztorysie (cięcie kosztów):
- fundamenty pod tarasy (kwota około)- 5 000 zł
______
co zostało zrobione ponad kosztorys:
- prace przygotowawcze (ogrodzenie, pompa do wyciągania wody z wykopu, jakieś duperele)1 650 zł
- podniesienie fundamentu o 1 bloczek (szacowane) 3 000 zł
- piasek, tony piachu potrzebne do wypełnienia fundamentu5 000 zł
- drenaż 3 000 zł
- ziemia do obsypania budynku - 20 ciężarówek 18 t 2 000 zł

Z jednej strony poniesione koszty pi razy oko zgadzają się z kosztorysem, z drugiej -- wydatki ponad kosztorys to około 20%. Teoretycznie tyle sugerują wszytkie 'muratory' itp. Tosz, kurde, nie mogą ich od razu podać w kosztorysie? Albo jakiegoś zestawienia, które trzeba uwzględnić przed rozpoczęciem budowy?
Bo teraz, jeśli wycena do banku idzie mniej więcej zgodna z takim kosztorysem, a dodatkowo należałoby przewidzieć 20%, to jest to ogromna kwota, z której nikt nie wyskoczy 'ot tak sobie'.
Łu mnie pociesza, że koszty prac ziemnych i fundamentów najtrudniej określić i tutaj rozbieżność od kosztorysu bywa największa. Oby. Patrząc na to, że u nas łatwo nie było dalej powinno być lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz