niedziela, 18 października 2015

Żółtnica pomarańczowa...

...czyli Maclura pomifera.
Roślinami (i zwierzami) interesuję się jakoś tak.. bo lubię. Gdy zobaczę coś nowego czy dziwnego, to trudno mnie oderwać. Ale i lokalnie trudno mnie zadziwić. A tu dzisiaj, proszę, poszłam z dziećmi na plac zabaw we Wrocławiu w parku Tołpy. Przy placu stoi jakieś takie zwyczajne drzewko. Listki trochę jak śliwki, więc nic nadzwyczajnego. Nigdy nie zwróciłam na nie większej uwagi. A dzisiaj pod drzewkiem leżały sobie takie dziwne cosie:
Owoce całkiem spore, ten na zdjęciu wcale nie jest duży. Część rozgnieciona - struktura taka trochę szyszkowa. Zapach całkiem przyjemny, trochę pigwowy.

Czy jadalne? A może trujące?

Dotarłam do domu i zaraz do neta. Znalazłam: jak w tytule.
Roślina dobra na repelent, czyli odstraszacz owadów - choć o tej porze roku, to już nie ma za bardzo czego odstaszać.
Podobno ma niezłe kolce, dziwne, bo na drzewku nie zauważyłam, i drewno idealne na łuki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)