piątek, 11 stycznia 2019

Matka Singielka...

...pisze o trudnościach młodszego rodzeństwa, gdy starsze ma telefon: http://matkasingielka.pl/zycie-w-cytatach-55/
Wczoraj miałam rozmowę w tym samym temacie. Mi (lat 15, ma smartfona od jakichś 2-3 lat). Po miała telefon do dzwonienia najpierw po Miłku (zgubiła), potem drugi od dziadka (zostawiła w pociągu wracając z wakacji). W każdym razie pozbyła się i jest wielki szloch, że 'Miłosz ma, a ja nie!'.
Zatem zaczęła zbierać pieniążki. Zbiera już ponad rok. Trochę powydawała, ale w międzyczasie:
- "To ja będę zbierać na komputer".
- "Dobra, to zbieraj".
- "Będę miała swój, jak Miłosz."
...
- "To ja będę zbierać na działkę, kupię sobie koło was to będę blisko mieszkać".
- "Super! Zbieraj na działkę. Masz już aż na 3 metry."
- "To nazbieram akurat jak będę dorosła."
- "Świetnie."
...
- "Mamo, a ja bym chciała pojechać z tobą na wycieczkę do Japonii. Pojedziemy?"
- "Jak nazbierasz, to pojedziemy. W tym tempie, to uzbierałabyś tak gdzieś, jak będziesz miała 16 lat."
- "O, to ja będę zbierać na wycieczkę, ale pojedziesz ze mną?"
- "Pewnie!"

I wczoraj:
- "W zasadzie to mam już na telefon". - no fakt, na jakiś bylejaki to ma - "ale kiedyś byście mi kupili?"
- "Tak kochanie, kiedyś dostaniesz telefon, a gdybyś sobie kupiła teraz, to i tak nie pozwolilibyśmy używać".
- "Aha, to ja jednak będę zbierać na tą wycieczkę."

6 komentarzy:

  1. A mnie się przypomniało nasze dzieciństwo. Ja byłam paskudna i zgarniałam do siebie wszystko w zasięgu swoich pazernych łapek na zasadzie 'co twoje to moje, co moje - nie rusz'. Za to Ty potrafiłaś coś zabrać i ukryć, albo zniszczyć. Pamiętam, jaki mnie żal ścisnął kiedyś, jak w ramach zemsty podarłaś taki jeden obrazek, który w pocie czoła wycieniowałam różnokolorowymi kredkami i z którego byłam dumna.

    A Ty masz jakieś tego typu wspomnienia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak. Że zniszczyłam jakieś ubranko dla lalki, które dla mnie zrobiłaś. Tzn. dla lalki. A zrobiłam tak dlatego, że zagroziłaś, że 'jak się nie będę ciebie słuchać, to mi zabierzesz'. Postarałam się, żebyś mi nie zabrała przypadkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, to ja właśnie takie rzeczy kojarzę - że niszczyłaś, żeby mi utrącić argumenty. Chyba byłam złą siostrą...

      Usuń
  3. Nie patrz tak na to. Minęło ponad 35 lat a my ciągle się lubimy. To jednak tak źle nie było.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie no, TERAZ sie lubimy. WTEDY bywalo roznie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Eee? To że się gryzłyśmy, czy biłyśmy, czy że uciekałaś młodszej siotrze albo ją śledziłaś, to jeszcze nie są oznaki, że się nie lubiłyśmy. Ja np. teraz obserwuję na Po i Mi, że tłuką się ile wlezie, dokuczają sobie, ale jak jednego nie ma to drugie nieszczęśliwe, że nie ma komu dokuczać.
    Kiedyś odebrałam miłosza po tygodniowej wycieczce. Wracamy do domu i słyszę:
    - O! Pola jest. Będę miał komu dokuczać!.
    Żebyś słyszała, jaka radość z tego stwierdzenia biła. Choć mam wrażenie, że z tej mojej dwójki to Pola więcej ma radości z wyżywania się na bracie.

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)