wtorek, 10 września 2019

...i nie wiem....

...co z tego wyjdzie.
Moje pierwsze nastawy:



Jak widać z każdej strony. Po prawej ze szczepem madera, praktycznie same białe winogrona. Po lewej uniwersalne drożdże winiarskie, winogrona białe z dodatkiem ciemnych. Że owoców nie wyparzałam, to i dzikich szczepów może tam i więcej?

Jak widzisz Skorka, to zawinęłam folią spożywczą i jeszcze docisnęłam ją gumkami. Na razie trzyma.

Aaa, i ten po lewej już coś bulga. W domu jest 24, a jak poświeci słońce to i 26 st. C, więc  w miarę optymalnie. Mam nadzieję, że na 4 tygodnie mam spokój. Skorka, napisz jeszcze, czy to trzeba mieszać? Kosztować? Eee, nie spokój, bo za kilka dni muszę dodać pożywki dla drożdży. I potem jeszcze raz.

I jeszcze mi napisz, bo winogrona wg mnie były dość słodkie, ale oprócz tego poszło na każdy baniak 2 kg cukru. A ja bym wolała mieć wino takie półwytrawne. Jak to zrobić? Drożdże zeżrą cukier?

Mam jeszcze jakieś 2,5 kg soku z winogron, który powstał przy gotowaniu owoców na dżem. Sok obecnie, bez cukru, jest zapasteryzowany w słoikach. Może jednak dodać do wina?

I jeszcze na jakimś forum winiarskim było o jakimś BIG, żeby dodawać pożywkę, gdy jest jakieś tam. Co to znaczy?

A tu jeszcze butle 'uzbrojone'.

1 komentarz:

  1. Asia, ja pojęcia nie mam, nie pamiętam wina z dawnych czasów... :(

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)