sobota, 23 maja 2020

Kląskawka...

...wygląda tak:
A dokładniej pan kląskawka. Pani bym pewnie za nic nie rozpoznała. Może, gdyby ptaszki były razem, to bym stwierdziła, że 'to to'. A tak ogólnie to na początku zupełnie nie wiedziałam, co to może być. Różowy brzuszek, to może jakaś dziwna makolągwa, ale sprawdziłam, że ta nie ma czarnej głowy. Może gil. Ale gil, to z kolei mocną czerwienią daje. I to chyba nie pora na gile. Ogólnie, w naszych okolicach gili nie widywałam. Pamiętam tylko raz, po drugiej stronie Wrocławia. W każdym razie "Ptaki" z serii przewodników Collinsa są wspaniałą książką i udało mi się do 'kolekcji' zaobserwowanych ptaków dodać właśnie kląskawkę.
Zdjęcie słabiutkie, bo tak na szybko pierwsze zrobione. Drugiego już nie zdążyłam przyłozyć. A było to tak że ptaka widziałam dzisiaj kilkukrotnie przez okno, ale aparat zawsze był gdzie indziej: ja w pokoju, aparat w kuchni, ja w kuchni - sprint do pokoju nie wystarczył. Tym razem też goniłam, ale ptaszek posiedział akurat tyle, że kliknęłam.
No i jak widać, pogoda pochmurna, deszczowa. Pada od nocy. To cudownie!!! - oczywiście. :)

1 komentarz:

  1. Strasznie ciekawe te ptaki wokół Waszego domu, ja u siebie widuję tylko gołębie (wielkie jak kury), rudziki i kosy. Ach, i bardzo rzadko coś, co zidentyfikowałam jako mysikrólika.

    Fajnie, że pada! :)

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)