sobota, 23 maja 2020

Tydzień Ziemi...

...w sumie nie wiem, czy już był, czy dopiero będzie w tym roku. Wpisałam co prawda w gugla, ale wyskakiwały mi jakieś wpisy z roku ubiegłego, że coś koło kwietnia. Zbiliża się czerwiec. Ale w tym roku wszystko jest przenoszone 'na bliżej nieokreśloną przyszłość'*, więc może i Tydzień Ziemi przenieśli na czerwiec. W każdym razie w mojej firmie coś robią globalnie i jakoś tak wyszło, że zostałam poproszona o poprowadzenie webinaru w temacie.

Tu był ciach, bo na fali weny zrobiłam szybki plan tego, jak miałoby to wyglądać. Ale muszę się cofnąć z wyjaśnieniami do wczoraj.

W ramach przygotowań dziewczyny z brandingu zaprosiły mnie na webinar organizowany przez kolegę z Nowego Jorku w temacie, który luźno na polski można przetłumaczyć 'Inicjatywa porządków cyfrowych', głównie chodziło o to, żeby posprzątać swoją skrzynkę pocztową. Godzinna prezentacja zawierała na przykład taką informację, że wysłania maila o 'wadze' 1MB to 15 g CO2! Było również o tym ile energii pochłaniają różne centra przechowywania czy przetwarzania danych, które trzymają te nasze maile i załączniki. Fakt, że ilość danych (niepotrzebnych, często zwielokrotnionych) jest gargantuiczna. Mimo to, na bazie tego wykładu stwierdziłam, że chyba nie chciałabym mówić przez godzinę o sprzątaniu skrzynki pocztowej. Że chciałabym mówić o działaniach lokalnych (bo to robię od kilku lat), o własnym ogródku, kuchni (bo to mnie fascynuje od kilku lat, choć ciągle raczkuję w tym temacie). Trochę pewnie wypada powiedzieć o tygodniu Ziemi na świecie - to tak tytułem wstępu - i o przedsięwzięciach w firmie - bo jest tego naprawdę dużo, choć ciągle mam wrażenie, że takie korporacyjne działania, to jednak lizanie cukierka przez szybę: z jednej strony super/hiper eco budynki, z certyfikatami, ergonomiczne krzesła, biurka, z drugiej, jak się to energetycznie i śmieciowo podliczy, to liczby są ogromne.
Więc siedzę i zbieram myśli, co chciałabym powiedzieć, w jaki sposób, czy to wogóle będzie dla kogokolwiek ciekawe?

Temat rozwojowy, więc ten wpis nie będzie skończony jakimś podsumowaniem. Ot, tak, zajmuje mi własnie głowę i chciałabym sobie poukładać to, co mam. I dzięki wpisowi zrobiłam plan i główną koncepcje na całość, więc początek dnia (jest 6:51) uważam za owocny. :)


* Jeśli chodzi o przenoszenie na 'bliżej nieokreśloną przyszłość' to po raz pierwszy kupiłam w październiku czy listopadzie ubiegłego roku bilety na koncert trasy pożegnalnej Lao Che. Koncert miał być gdzieś 15 marca i z oczywistych (czytaj: covid-19) względów się nie odbył, przeniesiono go na 31 maja. Ale że na razie pandemia nie została odwołana, to i koncert przeniósł się na 12 grudnia! Ciekawe, czy gdzieś jeszcze można było kupić bilety z ponad rocznym wyprzedzeniem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)