piątek, 10 lipca 2020

Ku pamięci...

...kupa, kupa, wpisał się Alojzy Dupa. Taki stary, ale jakby na czasie (pojutrze wybory), wpis do pamiętniczka mi się przypomniał, choć na potrzeby wpisu istotne jest tylko 'ku pamięci...'. Ale nic, mam jakąś manię wpadania w dygresje.

Ku pamięci chciałam sobie wpisać link do krupniku: https://bibliotekanalewek.pl/przepisy/nalewki-ziolowe/krupnik/

Szukałam, nawet dzisiaj, tej strony Biblioteka Nalewek  i nie mogłam znaleźć. Dzisiaj, w ramach jakiejś akcji wspierania lokalnego stowarzyszenia dostałam słoik miodu. I, jakbym nie miała co robić, wymyśliłam sobie, że może się dokształcę w tym zakresie. Chyba większość ingrediencji mam. Z wyjątkiem spirytusu (hahaha) i imbiru, ale miód to nie owoce, może sobie spokojnie poczekać, aż w pobliskim Dino wreszcie pojawi się spiryt, który mam na myśli. Zbożowy, rektyfikowany.

Z dzisiejszych osiągnięć prztworowych mogę jeszcze dodać, że udało mi się posolić kompoty. Niewiele brakowało a zalałabym je wodą, zawekowała i zostawiła na święta. :) Na szczęście coś mnie tknęło, że chyba nie w białym naczyniu trzymam cukier. Z białego najczęściej korzystam i tak odruchowo wzięłam. Miałkość była jakaś taka dopuszczalna, teraz większość cukrów robią do wypieków, czyli bardzo drobnych, a ta sól taka mało miałka była, więc można było nie zauważyć. No nic, płukanie wiśni, mycie słoików i już kończą się wekować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)