wtorek, 14 kwietnia 2020

Nieszpułka

Wczoraj z Gugusiem rozmawiałam na temat świdośliwy, którą sobie posadziłam rok, czy dwa temu. Rośnie takie małe drzewko-krzaczek. Ma mieć tak do pięciu, może ośmiu metrów.
Tylko tak trochę dziwnie wyszło...
Drzewko zakwitło, całkiem ładnie, ale że zapomniałam nazwy, to wrzuciłam zdjęcie na jakąś grupę ogrodniczą, ktoś podrzucił nazwę świdośliwa (tak, to było to). I chyba właśnie takie coś kupowałam. Ale... ciągle gdzieś kołotało mi się w tyle głowy, że to powinno mieć jakąś taką polsko brzmiącą nazwę. Świdośliwa też polska, ale coś innego mi chodziło, czego nie mogłam sobie przypomnieć. Dzisiaj wertowałam atlas Collinsa "Drzewa". I jest. Nazwa. Nieszpułka. I tak, to jest coś innego niż świdośliwa. Nieszpułka wygląda tak (z wikipedii):
Mispeln.jpg
Wydaje mi się, że w programie, który oglądałam, te nazwy występowały zamiennie. Ale to są dwie różne rośliny. Nie wiem która lepsza. Jeszcze dwa lata temu nie znałam żadnej z tych roślin. A teraz wertuję różne miejsca i okazuje się, że tyle tych różności jest.
A świdośliwy na razie mam własne zdjęcie kwiatków:
Może jesienią dorobię się zdjęcia owoców.

1 komentarz:

  1. Może jesienią będzie okazja, żeby razem ich skosztować... :)

    A nazwę nieszpułka słyszałam chyba od babci Kazi, ale nie kojarzy mi się z niczym konkretnym.

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

życie rodzinne (124) ogród (121) budowa (102) przetwory (31) marudzenie (28) plany (28) jojczenie (27) dywagacje (21) sso (20) filozofowanie (17) rośliny (17) dach (16) obserwacje (15) przyroda (15) zwierzęta (15) działka (14) mieszkanie (14) przyłącza (14) wnętrza (14) aranżacje (13) finanse (13) ogólne (13) życie na wsi (13) problemy (11) stan 0 (11) woda (11) covid19 (10) droga (10) nalewki (10) przepisy (9) sąsiedzi (9) kalkulacje (8) marzenia (8) okna (8) ptaki (8) wspomnienia (8) z netu (8) święta (8) ciocia dobra rada (7) prąd (7) bździuny (6) ogrzewanie (6) sądziad (6) absurdy (5) instalacje (5) kot (5) książki (5) radości (5) wiosna (5) zasłony (5) zdjęcia (5) zima (5) co ja robię tu? (4) elewacja (4) historycznie (4) kanalizacja (4) nie wiem co powiedzieć (4) politycznie tfu (4) sprawy wsi (4) wygrzebane z lamusa (4) łazienki (4) drzwi (3) fontanna (3) gaz (3) genealogia (3) inspiracje (3) kuchnia (3) odkrycia (3) pory roku (3) schody (3) wino (3) wyczytane (3) cuda natury (2) dokumenty (2) dom (2) energooszczędność (2) kompost (2) ku pamięci (2) ogrodzenie (2) pet challenge (2) piękne słowa (2) podłoga (2) przeprowadzka (2) ssz (2) wymiękam (2) zioła (2) a (1) bruki (1) dialogi (1) domek na drzewie (1) działania (1) kosopleciny (1) krupnik (1) muzyka (1) okolica (1) pogoda (1) poidełko (1) pytania bez odpowiedzi (1) reklama (1) strachy na lachy (1) szkoła (1) słowiańszczyzna (1) taras (1) tydzień Ziemi (1) wynajem (1) wypieki (1) z dialogów (1) zbiory (1) śmieci (1)